Popular History in Digital Games Between Mainstreaming and Diversification
B05
Leitung
Mitarbeitende
The project investigates strategies of popularizing history in particularly popular digital games. It does so in three interconnected work packages (AB). AB I examines the ideas of (political) order and violence as conveyed in games with historical settings. AB II examines the methods the games use to popularize specific historical events, processes, actors and more general ideas about history. AB III analyses the reception of these methods and the way popular history as produced by the games is perceived in selected communities of gam-ers.
Veranstaltungen
Inszenierung politischer Ordnungsvorstellungen
Workshop
15. April 2024
14:00 – 18:00 Uhr
Raum AH-A 210/211 (Herrengarten)
Transferring History into the Visuals of Assassin’s Creed
Forschungswerkstatt
1. Februar 2024
14:15 – 15:45 Uhr
AH-A 217/18 (Herrengarten)
Popularizing Medieval knowledge in fantasy Worldbuilding
Workshop
12th & 13th June 2023
Universität Siegen
Herrengarten
AH-A 217/18
Citizen Science als Konfliktfeld zwischen Experten- und Laienwissen
Vortrag
25. April 2023
19:00 – 20:30 Uhr
Kulturhaus Lyz (kl. Theater)
DIE ZWERGE - Vom Buch zum Game
Vortrag
Vortrag von Markus Heitz
17. November 2022
14:00 – 16:00 Uhr
Ort: Uni Siegen, US-C 105
Popularizing Violence
Workshop
15.–16. 09. 2022
15.09. | 12:15 Uhr – 19:00 Uhr
16.09. | 09:30 Uhr – 13:30 Uhr
Location: University of Siegen
Herrengarten AH A 217/18
Consulting Scholars
Workshop
07 . September 2022
9:30 – 16:30 Uhr
Ort: Vortragssaal des Museums für Gegenwartskunst
Unteres Schloss 1
57072 Siegen
Erzählen im Imperativ. Zur strukturellen Agonalität von Rollenspielen und mittelhochdeutschen Epen
Vortrag
Gastvortrag von Dr. Franziska Ascher
08. Dezember 2021
18:00 Uhr c.t.
Serialität des Populären: Strukturen. Sammeln. Ökonomien.
Workshop
Serialität des Populären: Strukturen. Sammeln. Ökonomien.
11. - 12. November 2021